zondag 12 april 2009

'No need to rush ..'

Na iets te veel reacties dat mijn blog eens bijgewerkt moet worden, begon ik me toch wel schuldig te voelen. Deze zondagmiddag is dan ook zeer geschikt om jullie een beetje op de hoogte te houden. Afgelopen weken bar weinig gevlogen, dus dat viel even vies tegen na mijn uiterst positieve berichtje van de vorige keer! Inmiddels ben ik bij mijn S35 .. Ja, dat is dus maar 3 beurtjes verder dan 2 weken terug. Zo schiet het niet op .. De reden van dit stilstaan is het weer, gezondheid en nog heel vaak het weer! Het kan hier flink waaien en als deze dan precies haaks op de baan staat, moet je vaak cancellen. Wij mogen met een instructeur tot 17 knopen zogenaamde 'crosswind' weg en solo tot 10 knopen. Dit komt overeen met zo'n 30 km/uur respectievelijk 18 km/uur. Als dit op papier buiten de limieten is, mag je niet weg. Dit was dus 6x het geval en vervolgens nog even verwend met een antibiotica-kuur van 8 dagen. En dan is het gevolg dat er niet zoveel gevlogen wordt.Inmiddels lijkt het weer de goeie kant op te gaan. Ik sta morgen om 08.50 u ingepland voor mijn laatste solo van 4 uur. Zometeen aan de planning beginnen en ik hoop morgen weer lekker te gaan vliegen. Ondertussen vermaken we ons hier nog wel eens met wat foto's maken .. 
Hier het resultaat:


Deze twee plaatjes hebben we gisteravond geschoten voordat we naar ' The Buzz' gingen. De enige club hier in de buurt waar je in mag onder de 21. Zo gezegd, zo gedaan gingen we gisteravond om 22.00 uur op zoek naar deze beruchte tent. Met 12 man de auto gepakt en op naar Scottsdale. Daar aangekomen bleek de entreeprijs voor mannen en vrouwen nog verschillend te zijn ook, wat uiteraard niet in mij en Marlot's nadeel werkte! Vrouwen zijn altijd welkom. Al is het idee van dansen hier wel even iets minder stijlvol dan dat wij dat gewend zijn. Ik zal jullie de details besparen, maar onze conclusie was dat het toch wel erg 'goedkope manier van doen' was. Netjes gezegd *knipoog*. Al met al een vermakelijke avond gehad en onze ogen uitgekeken onder het genot van een glaasje cola .. want alcohol is veel te gevaarlijk voor jongelui onder de 21. Een wapen kopen daarentegen is natuurlijk heel normaal vanaf je 16e! Heerlijk die logica van Amerikanen!

Ik ga aan mn planning beginnen! Nog bedankt voor de kaartjes, ze doen er lang over, maar wordt extra naar uitgekeken! Liefs! Dian

 

3 opmerkingen:

  1. Hoi Dian, die details houden we wel tegoed :) Lijkt me wel leuk om hier en daar eens rond te kijken. Fijn dat je kuurtje afgelopen is en het "normale" patroon weer opgepakt kan worden. Je bent misschien iets achter op schema maar dat komt wel goed als je geen solo's meer hebt toch? Doe je best, we spreken je later. XXX PMS

    BeantwoordenVerwijderen
  2. High zusje fijn te horen dat het choed met je gaat en je progamma weer kan gaan draaien. Nog 10 of 11 nachtjes slapen. Kan me voorstellen dat je er na uitkijkt. Hou vol. Denken aan je. Liefs Aat en Conny.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. hoi dian.
    hoorde dat het weer goed met je gaat.fijn hoor
    weer lekker aan het vliegen .
    het begint nu te kriebelen hoor we hebben er zin in, henk is zich al helemaal aan het voorbereiden wat er allemaal te zien is.zei vanmiddag we zitten daar in een vet mooi gebied.
    in de buurt van california kon je naar walvissen kijken moest je wel even een stukje vliegen.enzv. lachen he. ben wel benieuwd.nog even en dan ga je ons zien chroeten wilma xxxx

    BeantwoordenVerwijderen