woensdag 4 maart 2009

Student pilot first solo!!

De eerste solo is een feit! Vanmiddag om 16.10 begon ik aan de eerste paar circuitjes inclusief instructeur om nog 1x te laten zien dat ik het vliegtuig ook weer veilig aan de grond kon zetten. Na 4 landingen was het goed en mocht ik terug taxieen naar Sabena .. daar stapte dhr. Haber uit en stond ik er dus echt alleen voor! Knikkende knietjes en een trillend stemmetje waren het gevolg, maar stiekem is het ook wel heel erg gaaf.! Het eerste contact dat ik moest leggen met 'ground' ( om taxi aan te vragen) mocht ik de 4 magische woorden ' Student pilot first solo' uitspreken .. En toen ging het avontuur beginnen. Je werkt in je eentje de checklisten af, zegt ze ineens hardop tegen jezelf, taxi naar de baan en het werd tijd om de toren te contacten en opnieuw aangegeven dat het mijn eerste solo zou worden ... Op het moment dat je dat het gas vol opengooit gaan er toch wel wat gedachten door je heen zeg! Maar wat een heerlijk gevoel om dan los te komen en te weten dat je daar echt helemaal alleen in het vliegtuig(je) zit!
Na 3 landingen mocht ik terug naar de 'ramp' (parking vd vliegtuigen) en werd opgewacht door een hele groep studiegenoten! Ik moet bekennen dat er een heel klein traantje op begon te komen, maar deze heel snel weggeslikt, want het werd tijd voor een oude traditie ... het sjaaltje wordt doormidden geknipt .. En een plons in het zwembad volgde ..
Om het een en ander duidelijk te maken; weer wat foto's want nu ik het nog eens opnieuw lees, is het niet zo duidelijk. Kijk zelf maar
Er is ook een film van gemaakt, maar deze moet ik nog even zien te bemachtigen, bewerken en op internet zien te plaatsen! Morgen sta ik alweer op het rooster voor de volgende vlucht! Dus nu lekker slapen en ik droom nog even door!
Dikke kus!

9 opmerkingen:

  1. dian van Harte , heb naar je zitten luisteren ,Leef met je mee.wonderlijk om bekwaam geacht te worden.Heeft zeker iets met die Vader te maken.Liefs chr it

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Gefeliciteerd!!! Fijn voor je dat je dit in de pocket hebt.Wij lagen samen in bed te luisteren vannacht, echt spannend. Iedere keer als we je hoorden, was het weer spannend. Pappa is verder helemaaaaaal niet trots of zo hoor :) Het blijft wel heel bijzonder om zo mee te kunnen doen. Nou meissie, ik ga je foto's bekijken en zie uit naar je filmpje.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Die big smile op foto 11 zegt meer dan genoeg!!! Heb je nog foto's van de rest van het ritueel? X

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hey Dian, wat super vet!:)

    Leuke foto's, al ben ik ook benieuwd naar de zwembadfoto's, als die er zijn:P

    x Maarten

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi Diandra,
    Ook van ons enorm gefeliciteerd hoor.
    We vinden het erg mooi om zo met je mee te kunnen leven.
    Liefs, Paul en Annelies

    BeantwoordenVerwijderen
  6. heeyz

    Gefeliciteerd:D eindelijk je eerste solo, en ben reuze benieuwd naar dat filmpje..

    nog veel plzier daar..

    xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hej Dian!!!
    Leuk al die verhalen, erg leuk om te lezen!!!
    Had al een tijdje niet gekeken en nu ineens zoveel nieuwe verhalen! Leuk dat je alleen mocht gaan vliegen, echt een kick lijkt mij!

    dikke Kus van hier! Liefs Ar&Sab xxxxxxxxxxxxx

    BeantwoordenVerwijderen
  8. He Dian, inmiddels ben je al vele solo's verder. Het wordt al bijna "gewoon" waarschijnlijk. Heb je je afgeknipte sjaal al ingelijst? Ik had er graag dichterbij geweest, maar met deze foto's doe je ons een groot plezier.
    CHR. Lucy

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hey dian!
    Gefeliciteerd met je solo's :D!!!!
    Leuk om te lezen hoe het daar gaat!
    Blijf lkkr verhaaltjes plaatsen en ik zal ze blijven lezen ;)
    xx
    Simon

    BeantwoordenVerwijderen