zaterdag 21 februari 2009

Vluchtje D08

Hellooo,

Het is pas 11.40 uur en ik ben net terug van vliegen! Vanmorgen om 04.30 uur ging de wekker .. En om half 5 zaten we in de auto richting school. We stonden om 07.15 uur op de planning en om 07.30 uur gingen we take-off. Ik vloog weer als eerste en zijn vertrokken naar een veldje in de buurt, genaamd 'Casa Grande'. Om even een idee te geven van hoe het platform er 's ochtends om 6 uur uit ziet:
Donker en koud! Daar loop je dan 's morgens vroeg rondjes om je kist om te checken of alles er goed uit zit. De vleugels vast, genoeg brandstof, genoeg olie, de lampen werken enz. Inmiddels checkt de instructeur niet meer na, dus er wordt wel verwacht dat je het goed doet. Weer een klein beetje meer verantwoordelijkheid. We gaan ook zelf take-off, draaien bochten, klimmen uit, dalen naar lagere hoogtes en doen in de lucht de radiotelefonie. Vluchtje D11 komt vrij dichtbij en daar wordt vooral gelet op of je veilig vliegt, maar nog meer op de landingen.. Dus die hebben we vandaag weer een stuk of 5 keer gedaan. Het gaat steeds beter, maar ik ben blij dat we nog 2 beurtjes hebben, want het gaat nog niet vlekkeloos. Een flinke smak op het asfalt is geen uitzondering. Passenger comfort? No.
Casa Grande is een heel klein veld, 1 baan en 1 gebouwtje met toiletten en wat koffie :

Al met al weer een mooi ochtendje gevlogen! Zometeen even een filmpje kijken om wat bij te komen want er staat nog meer op het programma vandaag. Vanavond zijn we uitgenodigd bij Tony. Dit is een vriend van Vicky en dat is een captain bij Southwest. Jaren terug hebben  KLSers een auto van haar gekocht en sindsdien gaan er uit elke klas wel een paar jongens/meiden naar toe. Heel gezellig en je krijgt een beetje mee hoe het leventje hier is als airline pilot in amerika. Zo'n twee weken terug waren we voor het eerst bij haar thuis, samen met haar vroegere vlieginstructeur en wat vrienden. Heel gezellig en zo kwam het dat we vanavond uitgenodigd werden voor een etentje bij een van de vrienden. Wel apart om daar zo heen te gaan, maar het wordt vast weer gezellig! Even lekker weg uit Mesa en weg van deze appartementen. Niet dat ik het hier nou zo slecht heb hoor, maar beetje afwisseling is wel lekker... Het weer is hier echt aan de beterende hand! Blauwe lucht, zon en 25 graden  ... kijk daar doe ik het voor! 

Keep me posted hoe het in Nederland gaat! 

Dikke kus, Diandra

2 opmerkingen:

  1. Casa grande heeft gelukkig wel een ils en de mrk bakens kan je in de woestijn zien liggen.
    Mocht er ook een keer de koffie proeven en volgens mij is daar ook een soort groot gat(mijn) in de grond.Wel een beetje opletten voor de bandjes he,anders hobelt het zo tijdens het taxien.Ik zou de pre flight maar serieus nemen want gwk,s vergeten nog wel eens wat.succes met vliegen , je hoeft alleen maar Diegene te volgen die het al kan,en dan is solo nooit alleen.chr it

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi lieve schat, we hebben je net gehoord op de radio. Was echt leuk. Ging het landen al weer wat makkelijker? 't Is net file-parkeren he :)
    Blijven doen en dan ineens heb je de slag te pakken. Het lijkt wel of ik er ook verstand van heb. Je weet toch dat de beste stuurlui aan wal staan? Dikke hug van ons, hFzij!!XX

    BeantwoordenVerwijderen